lørdag den 14. juli 2007

The Rapture

På det seneste har jeg brokket mig en del over det forfærdelige vejr - det regner i stride strømme, og har gjort det næsten uafbrudt i to uger. Lugten af italienske teenageturisters regntøj breder sig i museet, mine brune glitterkondisko er sprunget læk og det er en daglig kamp at undgå at få prikket et øje ud af en af de vildfarne morgendesperadoer med deres gigantiske Guinness-paraplyer.

I sig selv er en lille smule regnvejr jo ikke ligefrem en trussel mod ens videre eksistens, men her er ikke tale om en lille smule regnvejr. Regnvejr som dette kan ikke være andet end et Tegn på Jordens Undergang. Det er bare så typisk! Her har jeg endelig langt om længe fået en praktikplads på museet, og så viser Jorden Tegn på at ville Gå Under. Jeg må i al hast arrangere en Ninas Ark!

Før jeg gør det, vil jeg dog pointere et andet klassisk tegn på kommende undergang - the Rapture. Alle jer, der i ny og næ ynder at spilde et par hjerneceller ved at se bibeltema-aften på National Geographic, vil vide hvad jeg taler om. Det er som følger: inden Dommedag indtræffer, vil Vorherre vælge at transmogriffe alle sine frommeste tilbedere op til himmerig, så de slipper for at blive kogt i lava, smadret af Apokalypsens Fire Ryttere og andre ubehageligheder. Således vil alle sande troende blive beamet op til Gud via en specielt designet RaptureBeam3000, og dermed forsvinde fra jordens overflade. Det er sandt nok, man kan købe bumper-stickers og alt muligt (men kun i USA).

Således hændte det her den anden morgen, at jeg mødte på museet (gennemblødt af Dommedagsregnen) og opdager, at alle de fromme amerikanske interns var forsvundet fra jordens overflade. Deres jakker hang der, deres Harry Potter-penalhuse lå fremme, men de var væk. Helt. Væk.
Heather, min mindre fromme amerikanske med-intern, udpegede straks den mulige årsag - The Rapture.

Kære læsere, vær på vagt! Tænk over dette næste gang i går ind i et helt tomt lokale. Tænk over det når I befinder jer i en tom bus, og når ingen er online når I er i humør til at chatte. Og lad være med at stå for tæt op af fromme mennesker i disse dage. RaptureBeam3000 kan godt svide.

Ingen kommentarer: